zaterdag 2 februari 2013

toerist

Het doel was om me als een echte toerist bijna een week lang incognito over de pistes bewegen. Dat is gelukt!
Wat is het toch heerlijk om te skiën met de zekerheid dat er geen collega's kijken om je te beoordelen op je bochtjes en de hoek van je knie. Geweldig om niet achterstevoren half uit de lift te hangen om een collega in de gaten te houden als deze voor een groepje staat.
Zoals het hoort bij echte toeristen hebben we ons in de liftjes vergaapt aan het uitzicht en ons verwonderd over het gedrag van andere pistegebruikers. We hebben heerlijke tochten gemaakt zonder dat ik me, voor zover dat lukte, op hoefde te winden over mijn techniek en de perfecte schwung.
Het is best lastig om de werkmodus uit te zetten en gewoon te genieten. Ik hoor nog steeds de stem van mijn skischoolchef in mijn hoofd als ik ski: Nelli, tiefer in die Beine! Spritzig fahren! Du fährst wie meine Oma von achtzig!
Naast een paar dagen zon heeft het ook lekker veel gesneeuwd. Het is zo'n heerlijk gevoel om door de diepe sneeuw te glijden en de sneeuw te voelen opspatten tot voorbij je middel. En dat tussen pistes door waar niemand was, geen klasjes, geen gekke Hollanders; niemand!
Natuurlijk zijn we ook als echte toeristen van hut naar hut geskied voor warme chocomelk, kermknödel, goulashsuppe en apfelstrudel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie, deze zal zsm op de site staan!
Met vriendelijke groet,
Buitenbok