woensdag 17 oktober 2012

op bezoek bij ppad lopers

Mijn zus en neefje lopen het Pieterpad, van noord naar zuid, 492 kilometer in totaal. Ze zijn begonnen toen mijn neefje 8 jaar was en hopen voor zijn 16e klaar te zijn. Dan staat namelijk Santiago op het programma. Een inlopertje van een kleine 500 kilometer dus.
In de korte vakanties en delen van de zomervakantie trekken ze er op uit met alle bagage op de rug. Gelukkig wordt neeflief groter, kan dus steeds meer bepakking dragen en zijn moeder ontlasten.
Een paar jaar geleden heb ik een stukje meegelopen en dat zou deze zomer een vervolg krijgen. Maar helaas was ik geblesseerd en kon niet mee. In plaats daarvan kon ik ze natuurlijk wel opzoeken op een camping in de buurt en ze verrassen met een luxe maaltijd!
Met brander, koekenpan, spatel, beslag, stroop, suiker, aardbeien, borden en bestek toog ik naar hun primitieve kampement. Ik heb de dappere wandelaars getrakteerd op een stapeltje pannenkoeken zodat ze weer energie hadden voor de volgende etappe.
De dag er na kreeg ik een smsje dat ze al om 6 uur vertrokken waren om de hitte voor te zijn. Wat een bikkels!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie, deze zal zsm op de site staan!
Met vriendelijke groet,
Buitenbok