vrijdag 6 april 2012

mijn aller, aller kleinste hobby (2)


Zaterdag was het dan zo ver: mijn kleinste hobby kreeg nog een kans. P moest er ook aan geloven, hij mocht mee. Wat een tegenvaller zeg! De eerste 10 kilometer hebben we echt afgezien. Nu heeft Nederland geen bergen en kun je discussiëren over mountainbiken in dit land. Een betere term is hill-biken. Maar dat ter zijde.
Voor ons voelden de hobbeltjes op de Sallandse heuvelrug wel degelijk als enorme bergen. Mijn schakelfobie werkt dan ook niet echt mee. Vroeger ging mijn fiets altijd stuk als ik schakelde, dat zit er diep in maar ik leer. De bergen die wij moesten beklimmen zaterdag dwongen mijn fobie op de knieën. Het was schakelen of omvallen. Gelukkig was het erg rustig en zijn we maar één collega mountainbiker tegen gekomen die ‘erop en erover’ ging. Hier dus weinig ego schade.
Het laatste stuk werd toch wel  leuker. Heel langzaam voelde ik een ritme komen in ploeteren, zweten, vloeken, schakelen en de benen rondgooien. En toen kwam de auto alweer in zicht. Voldoening was er zeker. We keken elkaar aan en besloten dat het vies tegenviel en dat als we het vaker zouden doen het vast leuker zou worden!


http://www.sallandseheuvelrug.nl/node/245

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie, deze zal zsm op de site staan!
Met vriendelijke groet,
Buitenbok