maandag 16 april 2012

mijn mes (2), de volgende generatie


Gecharmeerd door de geschiedenis, eenvoud en kwaliteit van ‘mijn mes’ is er vandaag de dag in iedere kampeer uitrusting van mijn familie een Opinel te vinden.
Mijn eerste romantische cadeau aan P, met boodschap ‘jij bent ok’, was een 'mijn mes'. Sindsdien staat hij in Frankrijk kwijlend voor etalages van messenwinkels met alleen oog voor de Opinelmessen. Als verjaardag cadeau kreeg P, als soort van welkom in de familie, een mijn mes van mijn broer.
Om de kinderen van P niet achter te laten in dit verhaal kregen ook zij, bij de de eerste kampeer mogelijkheid in het ijskoude voorjaar van 2010, een Opinel. Toen de jongste binnen een uur een plakje van zijn vinger fileerde maar verder geen kik gaf wisten we dat het goed was.
Ook zij staan nu in Frankrijk kwijlend naast hun kwijlende vader bij het zien van de uitgebreide series Opinelmessen. Het lijkt dat kleiner steeds kleiner kan en groter steeds groter wordt.
De jongens talen niet naar messen met talloze functies als scharen, lepels, krultangen, kurketrekkers, filterzakjes of pincetten. De eenvoud heeft ook hen overtuigd. Ze hebben zelfs elkaar een kleine Opinel cadeau gedaan, waarschijnlijk met de boodschap ‘jij bent ok’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie, deze zal zsm op de site staan!
Met vriendelijke groet,
Buitenbok