woensdag 16 mei 2012

als het golft dan golft het goed


Buitenbok. Buiten. Golf is ook buiten. P golft nu ook. Buiten dus.
Ik kende geen buitenliefhebbers die ook golfen. Tot mijn oom naar Frankrijk emigreerde, een camping begon en jaarlijks een golftoernooi organiseerde en mij vroeg te helpen. Als vrijwilliger help ik in die week met alles: onderhouden van de camping, stokbrood verkopen in de campingwinkel, buffetten verzorgen voor de golfers, drankjes inschenken voor de golfers, behulpzaam zijn voor kampeerders en golfers. Ik werk dus op een golftoernooi maar ik weet niets van golf, hou geen club vast en snap niets van het spelletje behalve dan dat de bal in een gaatje moet. Net als knikkeren. Maar het is wel lekker buiten!
P golft nu ook. P doet mee aan het golftoernooi. Ik ben dus een echte golfvrouw geworden, of misschien beter gezegd een 'golfweduwe'.
Gelukkig zijn de rustdagen van het toernooi voor ons samen en kunnen we samen naar buiten. Wellicht een stukje klimmen? Of gewoon wandelen. Of cultuur. Of een klein terrasje met een klein wijntje op een klein dorpspleintje van een klein dorpje. Ergens buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie, deze zal zsm op de site staan!
Met vriendelijke groet,
Buitenbok